klik klik klik

Wednesday, July 28, 2010

Teko-teko Cinonet


Salam semua sahabat alam maya ... wahhh..meriah sungguh dunia bloggers antik sekarang..semakin ramai yang berminat dan menerjunkan diri dalam koleksi pinggan mangkuk antik ini ...bagus lah..semakin terpelihara warisan datuk nenek moyang ..dan semakin banyak blog-blog antik yang baru muncul...walaupun sebenarnya yang mengumpul pinggan mangkuk antik ini lebih ramai lagi di luar sana, walaupun mereka tidak berblogging.

 Kali ini menampilkan pertambahan dalam koleksi bunga kangkung yang evergreen ini.
 Yang paling saya suka semua dedalunya berwarna pink!!!

 Yang paling saya tidak sangka ialah mendapat teko mini di tengah itu...memang saya hargai sangat pemberian daripada seseorang itu..terimakasih ya...tochey..tochey..
.
Teko-teko mini yang lain ...
teko mini dgn gambar pemandangan gunung ganang , pemberian Chah Tganu...Chah selitkan sekali semasa saya membeli sesuatu darinya..

Teko mini two-roses Japan...(alamak..mmg saya lupa langsung saya beli ni dari siapa ek? ..pls help me...tolonglah penjual tersebut tampil mengingatkan saya semula!!!)
update: yeahhh..saya dah ingat semula dari beli teko mini two-roses Japan ni dari siapa...mungkin penjualnya juga terlampau sibuk dgn baby kan..tak sempat nak baca n3 saya ni, dan bz dengan kerja beliau...tak apalah..saya dah ingat semula...sebenarnya saya beli teko mini dari Saidah, Ipoh ..pemilik blog  MY LIFE..MY STORIES ...
Teko mini pink sakura...saya rasa ini dah ramai yg ada..dan tahu siapa penjualnya... sebab tokey tu kata dia dah jual berbelas-belas teko mini nih!!! huhu..Terimakasih Nannie...
 Teko mini twin roses pujaan ramai ini pula saya dapat dari mamaheritage...
 TQ mama...Apa khabar? lama saya tak dengar khabar dari mama...
(tapi masih bermimpikan si teko aladdin ..huhu..tolong Ezany...!!!! kalau ada kilang teko aladdin tertonggeng lagi..jangan lupa dakuuuu!!! huhu)
dan teko-teko mini kangkung bulat pelbagai saiz...

14 comments:

  1. salam kak
    wahhhhhhhhhhhhhhh
    kagummmmmmmmmm..blh masak goreng belacan tak?hiihhihi

    ReplyDelete
  2. salam azah,

    banyak tu......geram akak tengok.

    ReplyDelete
  3. Chemp,
    hehehe..boleh boleh...sedap tu..akak pun suka kangkung goreng belacan!

    ReplyDelete
  4. Kak Gee... ni sikit aje..orang lain lagi banyak!

    ReplyDelete
  5. Kak Rose@kak Yon... ala akak ni..segan saya...orang lain lagi banyak kak..mana leh lawan otai Yatt dan CMG...hehehe

    ReplyDelete
  6. Nannie "salam kak azzah , comel2 teko mini koleksi akak ni , kak sebenarnya bukan berbelas tapi 25 biji hehe 4 biji saya simpan so total suma 29 biji

    Nannie

    ReplyDelete
  7. 11:01 pm 28/7/10
    k.yah "salam azzah,wahh dah mula minat ngumpul teko2 cenonit lak ye..?azah akak kenan la ngan teko cute BK kat tgh2 tu...cute sesgt..n teko O&V gak..sukerrr"

    ReplyDelete
  8. Nannie,
    oh ye ke? banyakkkk tu..25 biji..+ 4 biji...agaknya apek mana lah yg Nannie jumpa nih ya?

    ReplyDelete
  9. Kak Yah, Alhamdulillah Azzah dah terima..terimakasih ya...

    ReplyDelete
  10. salam kak Azzah,

    Saya pegi apek Keluang kedai Albert tu masa saya pegi sahabat2 lain belum sampai lagi . teko mini sakura tu ada di dalam sekotak besar so habis saya borong semua hehe

    ReplyDelete
  11. salam kak azzah..

    ada banyak2 pun mata dok berkenan kat bunga kangkung cinonet akak yg tgh tu jugak..hehehe..rare sungguh tu..saya pun belum ada..ishhhh bestnyaa akakkkk!!!..

    pada saya banyak ke skit koleksi tak penting..yang penting kesudian geng2 antik berkongsi koleksi masing2..at least membuka mata kita untuk dapatkan apa yang kita takde..sharing is caring..thanks sis!..

    ReplyDelete
  12. salam azah..rasa shariff koleksi2 porcelin kat umah azah dah sampai tahap kena audit nie.Tahniah azah..cantik2 teko cinoni.

    ReplyDelete
  13. salam auntie azzah.....saya suke semuanya...mmg cantik habis....minat betul sy dgn teko mini kangkung tgh2 tu..1st time tgkkk...tahniah auntie....

    ReplyDelete