klik klik klik

Saturday, October 23, 2010

Aladdin dari Jordan

Alhamdulillah, Kak Long telah selamat sampai pagi tadi...esok pula akan bertolak ke Alor Setar utk hantar Kak Long ke sana. Beliau akan menjalani latihan praktikal di Hospital SUltanah Bahiyah selama 3 minggu.  

Teringin nak jumpa bloggers sebelah utara, tapi masa yg singkat dan saya pula bawa mak hendak melawat adik-beradik di Kedah... hurm... tgk keadaan bgmn...
Kali ini Kak long membawa buah-tangan dari Petra, Jordan. Apakah Petra tu? hurm..pernah tengok cerita Indiana Jones and the Last Crusaders tak? dalam cerita tu kan ada adegan yg  kat tempat mcm istana dalam gunung batu tu... tempat tu sebenarnya di Petra  ni lah... (saya ada tulis mengenai pengembaraaan saya di Petra di sini)
 
Petra is declared as one of the new 7 wonders of the world.

Apa yang Kak Long bawa balik?

Nak tahu?  In dia...Lampu Aladdin dari tembaga (berat tau lampu ni)

berat tau teko ni...tapi bentuknya yang menggoda..






6 comments:

  1. salam ziarah,
    wah ni betul2 teko aladin ni...mmg cantik klu di buat hiasan...bertuah k azah dpt anak mcm k long, pandai dia amik hati ibu dia :))

    ReplyDelete
  2. salam kak azzah..
    cantik3..kalerpul lagik lampu aladin tu..tapi lebih tertarik pada kisah pengembaraan akak ke petra..masyaAllahhh..cantiknyaaa..tak terungkap dengan kata2..sesungguhnya akak amat bertuah kerana dapat berpeluang ke sana..

    ReplyDelete
  3. Salam, ada jumpa Aladdin tak...? Heee.....

    ReplyDelete
  4. Salam Rohas,
    Alhamdulillah dapat juga merasa teko aladdin dari bumi Jordan... ;-)

    ReplyDelete
  5. Yatt,
    Alhamdulillah Allah murahkan rezeki akak dapat ke sana..memang kagum sungguh dgn kejadian Allah SWT dan pada masa yg sama sangat insaf, harap sirah para Nabi terdahulu dan kaum yang diutuskan kpd mereka akan menjadi pengajaran kpd kita semua..

    ReplyDelete
  6. mamawana,
    puas akak gosok-gosok sampai sakit tangan tapi tak keluar-keluar aladdin nya! hehehe

    ReplyDelete