klik klik klik

Monday, August 27, 2012

Chef Blogger Mat Gebu

Hari Khamis, Hari Raya ke-5, kami bersiap-siap hendak bertolak balik ke Shah Alam. Enam hari di kampung langsung tidak terasa, sungguh padat jadual bermula dari hari terakhir iftar bersama ibu-bapa tercinta hinggalah Khamis, tiba masa kami perlu pulang ke rumah kerana hendak memberi peluang kepada anak-anak beraya bersama-sama rakan-rakan mereka sebelum pulang ke asrama / kolej masing-masing.

Kami singgah ke Johor Bahru terlebih dahulu...beberapa rumah di JB perlu di ziarahi.. Rumah Abang saya, lebih dikenali sbg Ayah Ngah di Taman Perling, , rumah Ucu Nah di Taman Nong Chik, rumah Mak Epet di Kempas dan akhir sekali on d way nak balik singgah di Sedenak...rumah siapa lagi jika bukan rumah CMG.

 Hidangan CMG......Hidangan dalam set Churchill Blue Willow lagi
Cik Mat, tengok jemput-jemput tu dah tinggal sikit aje..tadi penuh satu pinggan..anak akak kata, macam piranha! hahaha...hidang aje.terus habis lesap ....
set cawan Churchill Blue Willow

Saya mengenali
CMG di alam maya. Sejak 2008/2009 apabila kami sama-sama terjebak dalam mengumpul PML@ Pinggan Mangkuk Lama/Antik/Vintage.  Tetapi melihat koleksi CMG mmg saya terpegun...Ya Allah...hebat-hebat belaka ...CMG telah terlebih dahulu mengumpul PML...malah seperti yang dinyatakan dalam entri terdahulu, kedai apek yang macam dah nak roboh tepi sungai tu dah habis dia borong semua PML kat situ, satu pun tak tinggal kat kami tau! ..hehe..CMG jangan marah ya ...

 Display cabinet depan pintu bilik
Display sebelah meja makan
banyak betul koleksi Cik Mat
 Radio Lama

 Hasil berblogging - lumayan tu ...berbaloi kan Cik Mat..hari hari update blog..
(cuma nak cakap dah lamaaaaa Cik Mat tak update blog PML...).

lagi barisan teko-teko cun
teko-teko berbaris menunggu giliran..eh..giliran apa pulak? hehe
lagi dan lagi teko atas lemari
Bawah meja konsul ...
 Yang tersorok bawah lemari
Dlm kabinet dapur(sebelah bawah)
 Dalam kabinet dapur (sebelah atas)
 Almari antik di dapur ...

 Anak bujang saya bergambar di kereta lama di luar rumah CMG
 Gelas-gelas kristal pun ada

Apa-apa pun terimakasih lah Cik Mat sebab sudi terima gerombolan kami ke teratak Cik Mat yang meletopss dengan koleksi PML yang semakin susah dicari sekarang...
Akak minta maaf juga sebab janji nak datang tengahari, tapi terlajak sampai ke petang baru sampai. Al-maklumlah berjalan rombongan ni...tunggu orang tu, tunggu orang ni...memang jadi lambat nak gerak ke sesuatu tempat...sampai terlepas nak rasa soto Cik Mat yang sedap sangat tu ... tengok gambar dan resepi pun dah terliur....InsyaAllah ada rezeki lain kali boleh datang lagi kan kan kan...
.

10 comments:

  1. Hahah...tuu dia kak azzah, apa2 pun jutaan terima kasih atas kesudian akak singgah ke pondok mat gebu. Harp maaf apa yang kurang...

    ReplyDelete
  2. Cik Mat....mmg nak fengsan akak tengok koleksi Cik Mat...huhu

    ReplyDelete
  3. Nice blog :)
    salam kenal sobat :)
    di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

    ReplyDelete
  4. cantik sungguh rumah cik mat gebu kita
    mmg terpesona

    ReplyDelete
  5. salam perkenalan... saya pun minat barang antik.. baru2 jugak nak mengumpul.. tengok koleksi camnie.. lagi menambahkan semangat nak mengumpul.. hehehe...

    ReplyDelete
  6. Batu Adventure,
    Terimakasih...Salam perkenalan dari akak juga...

    ReplyDelete
  7. Rozita,
    memang cantik sangat...nanti kalau ada masa pergilah berkunjung ke sana (ewahhh ..memandai aje akak pelawa oran gpergi rumah Cik Mat...hahaha)

    K Azzah8

    ReplyDelete
  8. Norliza Aminuddin,

    Salam perkenalan juga...owhh..adik pun minat ke? lai lai ...jom join group PML ...
    jangan lupa join fb PML juga ..lagi happening ...

    adik ada fb tak? nanti akak invite masuk group tu..

    Kak Azzah8

    ReplyDelete
  9. As-Salam C.M. A @ CikMoonAdnan,

    ya..di rumah CMG ada koleksi radio lama ...

    very vintage ..

    Kak Azzah

    ReplyDelete