klik klik klik

Tuesday, December 1, 2009

Spode Blue Room Collection

Dalam perjalanan pulang ke Shah Alam dari Pontian, kami singgah pula ke Air Hitam... teringin pula hendak pergi ke Claytan Air Hitam pula...(pernah baca di blog CMG dan Yatt)
Ini pula hasil tangkapan di Claytan Air Hitam...
SPODE BLUE ROOM COLLECTION

"Rural Scenes" Circa~1882

 "Floral" circa ~1830
 

 "Lucano" circa ~1819
 
  
"Girl at Well" circa ~1822

"Winter's Eve" 2003
 

"Seasons" circa ~1837
tapi yang ini saya dah bagi Melur (dari teratak Melur) supaya dia boleh lukis gambar bunga ke apa2 kat tepi tu... dah balik rumah baru perasan rupanya ada gambar 'orang berkepak"..masa beli tu tengok kat tengah tu saja ..ada gambar bouquet of floral....
Semua pinggan-pinggan ini adalah 'reproduction' bukan lah yang lama...cuma designnya sahaja dari design lama...tapi saya beli juga sebab suka lihat design di pinggan2 tersebut... hurm...tapi rasanya saya akan jual koleksi pinggan ini...Ada sesiapa berminat?
~ALL SOLD!! ~

4 comments:

  1. 3:49 pm 1/12/09
    Haniss "cantik pinggan biru ni...kalau dapat lagi banyak lagi lah best.....agenda balik kpg, mesti nak selongkar cari pinggan mangkuk..mcm saya juga tu..."

    ReplyDelete
  2. 7:54 am 2/12/09
    melur "bila nak letak picture hunting tu kak... tak sempat saya nak tanya hari tu..."

    ReplyDelete
  3. 12:59 pm 2/12/09
    Leya "Salam kak azah...leya dah add akak tau....wah banyak jugak koleksi2 antik akak nih....mengancam tul la"

    ReplyDelete
  4. 5:52 pm 2/12/09
    inna "salam kak azzah...blog dekor saya tutup utk sementara wakttu ye..blog ni masih on...link"

    ReplyDelete