klik klik klik

Saturday, March 6, 2010

Event of the Year

Event of the Year - the 29th KLIBF

Setiap tahun, kami sekeluarga akan sentiasa menunggu kedatangannya sejak ia dilancarkan ... Saya akan membawa semua anak-anak ke sana, sejak mereka kecil demi untuk menanam sifat suka membaca di dalam diri mereka... sebagai seorang ahli akademik, hidup saya sentiasa dikelilingi buku-buku... buku sentiasa ada di mana-mana, di pejabat sudah semestinya...di dalam bilik tidur saya, bilik tidur anak-anak, di ruang tamu, di dapur, di ruang keluarga .. (kecuali di bilik kecil itu...hehehe). Saya suka membaca novel2 sejak saya sekolah. Selain novel, begitu juga majalah-majalah ilmiah dan informasi... Abah melanggan Dewan Pelajar untuk kami adik-beradik membacanya setiap bulan... Saya juga melanggan Readest Digest sejak 1980s lagi... salah satu lagi majalah yg sangat berguna dan mempunyai banyak informasi ialah National Geografic ..
 Tidak di sangka tahun ini kedatangannya agak cepat dari biasa, selalunya pada bulan April, tetapi tahun ini jatuh pada tarikh 19 - 28 march 2010...
Nampak gaya have to stop shopping my vintagey items...!!! have to put aside some amount of money to buy books... 
apalagi kawan-kawan... jom kita serbu PWTC hujung bulan ini... mari kita ubah statistik penduduk Malaysia...yang dahulunya (kalau tak silap statistik tahun 1990an) menunjukkan penduduk Malaysia hanya membaca 2 buah buku SETAHUN! ....
 

3 comments:

  1. 4:24 pm 6/3/10
    nannie "Waa kaka kita sama la saya pun suka pegi pesta buku ni tiap2 tahun mesti pegi punya dah mmg banyak la buku yg saya beli x kira apa jenis novel, buku masak , interior deco , jahitan dan visual arts utk anak2 mmg saya langgan majalah ilmiah sesuai utk umur mereka jom kita gi tahun ni""

    ReplyDelete
  2. 9:33 pm 6/3/10
    k.gee "salam azzah. jom kita gi beli buku2 pulak, kan."

    ReplyDelete
  3. tarikh tersebut dibuat untuk selari dengan tarikh musim cuti sekolah. Bagus jika acara ilmiah tersebut dapat diadakan selalu bagi menggalak lebih mendalam minat membaca dikalangan generasi muda (dan tua).

    ReplyDelete