klik klik klik

Wednesday, June 2, 2010

40++

Salam semua...rindunya pada teman-teman sekelian...masa sangat-sangat mencemburui ku... lantas itu blog ini semakin terabai...dan bersawang... mai sini penyapu tu...nak sapu habuk-habuk ni...hehehe..
 Entri ini akan menjadi tersangat ringkas, kerana perlu menyudahkan sesuatu kerja hari ini juga...


zwani.com myspace graphic comments

 

Sebenarnya hari ini ialah Hari Lahir saya yang ke ???? minggu lepas plan macam-macam nak buat untuk teman blogger sekelian, tapi nampaknya tak sempat...
Ya Allah..apabila merenung kembali angka-angka itu, hati ini menjadi terlalu kecut dan takut... apakah sudah cukup bekalan yang bakal kubawa untuk ke "sana" nanti???  Rasanya baru secubit dan sekelumit sahaja... ini membuatkan aku perlu bermuhasabah dengan diriku sendiri... Perbanyakkan amalan ibadah selagi boleh dan terdaya... InsyaAllah...

okaylah... sebenarnya saya ada hadiah misteri bagi teman blogger yang  pertama meninggalkan komen di entri ini yang menyatakan berapakah umur saya yang sebenar....!!! hahaha... bukan tak mahu mengaku dah tua...tapi tersangat takut apabila merenung angka-angka itu...!!!

Ya Allah...Engkau perbaikilah untukku agamaku dan lapangkanlah bagiku tempat kediamanku, serta berkatilah untukku rezekiku.  Ya Allah, aku berlindung kepada Mu dari kekerasan hati, kelalaian, kehinaan dan kemiskinan. Dan aku berlindung kepadaMu kekufuran dan kefasikan, dan perasaan ingin riya', dan aku berlindung kepada Mu dari tuli, bisu, penyakit kusta dan segala penyakit yang jahat.  Ya Allah, kurniakanlah ketaqwaan pada jiwaku dan sucikanlah ia, kerana Engkaulah yang sebaik-baik yang menyucikan dan Engkaulah Maha Pelindung dan Maha Memiliki...Ya Allah, aku berlindung kepada Mu dari ilmu yang tidak bermenafaat, hati yang tidak khusyuk dan nafsu yang tidak pernah kenyang dan puas serta doa yang tidak dimakbulkan...
Semoga selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW, keluarga Baginda dan para sahabat.. Amin.

22 comments:

  1. Salam Hari Jadi..buat azah..muga dimurahkan rezeki,diberikan kesihatan yg baik & dianugerahkan penghidupan yg bahagia disamping keluarga yg tercinta..Luv 40.

    ReplyDelete
  2. Salaam kak azah, happy birthday, moga allah memberikan keberkatan dalam kehidupan, kesihatan dan pekerjaan. Aminn

    ReplyDelete
  3. salam kak azzah..
    selamat hari ulang tahun ke 45 (yer ker?..hehe...)..moga akak sentiasa dimurahi rezeki, dipanjangkan umur serta diberi kekuatan untuk menambah amal ibadat..aminn..kadang2 saya pun terasa..adakah cukup bekal kita untuk di sana..sama2 kita muhasabah diri..apapun moga ceria & gumbira menyambut hari istimewa bersama family tersayang.. ;)

    ReplyDelete
  4. hepy besday k azzah..yg ke 45 ehh?..pjg umur & murah rezeki..

    ReplyDelete
  5. selamat ulang tahun kelahiran yang ke 48 kot auntie....heheheh...klu silap sori ye..heheh....sy doakan semoga auntie dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan sentiasa berada dalam lindungan-Nya...semoga sama2 lah kita munasabah diri kita menjadi yg lbh baik...amin...

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Azzah..

    Happy Birthday..yg ke..err..err..44..eh ye ke..haha..main teka je ni...

    Anyway, semoga diberkati Allah, dimurahkan rezki, dan dimudahkan segala urusan dunia dan lebih lagi urusan akhirat...

    ReplyDelete
  7. salam azzah
    Happy birthday..tak kira lah yg keberapa..laluinya dgn semangat positif semoga azzah mendapat keberkatan didunia dan akhirat..

    ReplyDelete
  8. salam kak,eija doakan moga akak panjang umur dan dimurahkan rezeki,emm kembar akak pun dh komen tuh,sorie eh kak rafidah. EIja teka umor akak 47 tahun,ekekeke.leh tk?sorie kalu salah kak.

    ReplyDelete
  9. 10:43 am 2/6/10
    pn.n "salam kak.hepi birthday kak:)"

    ReplyDelete
  10. 1:35 pm 2/6/10

    aina "salam kak azzah slmt ulg tahun ye smoga sihat,murh rezeki n bahagia selalu:)"

    ReplyDelete
  11. 1:58 pm 2/6/10
    SHAS "salam..happy besday,umpama kelapa,makin tua,makin lemak,lagi orang suka"

    ReplyDelete
  12. 2:03 pm 2/6/10
    k.gee "salam azzah. happy birthday and may Allah SWT bless you."

    ReplyDelete
  13. Hepi Besday kak,...akak xtua la...MATANG je....hehehehe..agaknyer dh 43 tahun kut

    ReplyDelete
  14. salam k azah...
    hepi bestday... memang takutkan..bukan sebab lain...tapi sebab amalan... adakah mendapat rahmat dr NYa..shima next year,,sampailah....kalau panjang umur
    k azah sweet 41 ye

    ReplyDelete
  15. salam kak..
    ALLAH SELAMATKAN AKAK, ALLAH SELAMTKAN AKAK. ALLAH SELAMATKAN KAK AZZAH8..ALLAH SELAMTKAN AKAK..(nyanyi versi sdr yerrrrr)..hhiihii.
    .epi bday kak..smoga impian dan doa akak dimakbulkan ILAHI..amin

    ReplyDelete
  16. 5:17 pm 2/6/10
    mona "salam kazzah, semoga perjalanan kehidupan terus dirahmati Allah,,amin,,:love:"

    ReplyDelete
  17. Salam Yatt...memandangkan jawapan Yatt adalah jawapan yang pertama betul (yg kedua Chah dr Tganu) ..maka Yatt akan mendapat satu hadiah misteri ...InsyaAllah akak akan pos pada Yatt...

    boleh bagi alamat Yatt tak?

    Kak Azzah8

    ReplyDelete
  18. salam kak azzah..
    yeayyy!!..ramalanku benar belaka..hehehe..apapun sweet 45..may Allah bless you for your kindness..aminn..

    ReplyDelete
  19. salam azzah..sorry la lewat wish happy birthday...baru balik jln, migrain lagi...apa2 pun semoga azzah diberkati dalam setiap perkara..masih muda lagi tu..

    ReplyDelete
  20. 10:01 am 3/6/10
    nor64 "assalamualaikum azzahm, hepy besday to u ..moga panjang umur murAH REZEKI SWEET 41 KE NI???"

    ReplyDelete
  21. salam kak Azzah , Happy birthday to you , moga akak dipanjangkan umur , dimurahkan rezeki dan berbahagia selalu , amin..

    ReplyDelete
  22. 3:54 pm 14/6/10
    ryana "Salam kak. Happy b'day. sori trlambat ucap coz baru hari ni dpt on9. semoga panjang umur dan dirahmati Allah..."

    ReplyDelete