klik klik klik

Friday, August 20, 2010

Fasa Pertama

Salam 10 Ramadhan...seperti kata Ustaz di Surau At-Taqwa semasa tazkirah tadi... kita sudah melepasi Fasa 1 Ramadhan pada tahun ini... Marilah kita menilai kembali 10 hari pertama Ramadhan yang sudah kita lalui... nilai dan hisablah sendiri berapa banyak amal ibadah yang telah kita lakukan... jika kita rasa masih tidak mencukupi, marilah kita sama-sama memperbanyakkan amalan di bulan Ramadhan yang mulia ini, bulan dimana pahala kebajikan berganda-ganda banyak nya...bulan di mana kita boleh membeli Saham-Saham Akhirat buat bekalan kita nanti, InsyaAllah..

Rebutlah peluang ini...perbanyakkan zikir, solat dan membaca Al-Quran....dan perbanyakkan lah amalan menderma dan bersedeqah ... 

Set OC ini saya dapat dah lama dah..sejak dari tahun lepas lagi...semasa mula-mula menjebakkan diri dalam hobi pinggan mangkuk lama ini....masih duk  tersimpan dalam kotak lagi...sebab tak ada tempat nak letak di mana... oleh itu saya ambil keputusan utk menjualnya demi utk Tabung Surau sek anak saya (spt n3 lepas)

ada 6 set cawan dan piring, tapi 1 cawan dah sumpik semasa dalam perjalanan ke rumah saya..(spt dalam gambar) ..tapi itu kira saya bagi free aje lah...
1 teko gemuks dan 4 piring kuih ...
Sebenarnya saya sangat sayang kan set OC ini sebab bunga ini tak ramai yang ada....selalunya set OC yang biasa dilihat dan dikumpul oleh collectors ialah OC Ros Merah dan OC Maple ...
Agaknya set OC ni saya boleh namakan ia OC Yellow & Red Poppy ..sebab bunga dia macam bunga Poppy...
Jika ada yang berminat hendak menambah Saham Akhirat di bulan Ramadhan ini...boleh lah calling calling atau sms saya...silalah claim bonus dan dividennya di "sana" ....InsyaAllah

No comments:

Post a Comment