klik klik klik

Wednesday, February 24, 2010

Bunga-bunga Bakul

Bunga-bunga bakul @ bakul-bakul berbunga

Hari ini lihat di Ida Cottage dan Shima QasehCreation membuat tayangan perdana bunga bakul @ bakul-bakul berbunga...lalu saya juga ingin berkongsi sama koleksi Bunga Bakul ini . Entahlah..samada bunga-bunga bakul atau bakul-bakul berbunga.. hehehe..
apa-apa pun layan....zaasssss...........
Sebelum terjangkit virus hobi mengumpul pinggan mangkuk lama ini, meja bulat di penjuru ruang tamu ini dipenuhi dengan gambar dan piala-piala anugerah kecemerlangan anak-anak ku...

 tapi sekarang..........ini yang ada di atas meja bulat itu...
 Platter empat serangkai...
Platter yang paling besar hasil barter dengan Hani, 3 serangkai di hadapan dan 2 teko comel itu jauh terbangnya...naik belon menyeberang Laut China Selatan...thanks Ryana...
Begitu juga dengan mangkuk besar utk nasi tambah, mangkuk kecil dan sudu, semuanya dari Ryana...terdapat 2 jenis mangkuk, ada yang bunganya di luar, dan satu lagi jenis bunganya di dalam mangkuk... piring kecil 2 tu saya dapat dari Liza di MAHA..
Cuma rasanya cawan tu walaupun bunga bakulnya sama, tapi corak geometri merah tu lain sikit... ni nak kena hello hello Ryana... ada jumpa anak2nya?... kalau ada roger2 akak ya...

7 comments:

  1. salam k azzah,
    memang berbakul-bakul..dah boleh hidang tu untuk minum petang + pekena bubur pulut hitam ... mengancam tu...mangkuk pun dah cukup..bila lagi ni.. :)

    ReplyDelete
  2. Salam Kak Azzah....meriahnya set bunga bakul tu..Betul kata kak Azzah pasal cawan tu..bunga bakul memang sama tapi kalau di amati betul2 corak geomatri merah tu lain..Nur ada tureen bulat and mangkuk design ni..

    ReplyDelete
  3. salam azzah,

    sungguh ceria set bunga bakul ni. deretan platters tu amat memikat hati.

    ReplyDelete
  4. salam kak azzah,
    wah akak dah ada platter 4 serangkai. Sebenarnya saya pernah jumpa platter yang lagi besar(lbh krg 18 inci) tapi apek tu jual mahal. Cawan tak pernah jumpa lagi kat sini nasib baik ezany bermrh hati nak barter, dapatlah 6 pasang. cuba akak roger2 ngan dia manalah tau ada lagi.

    ReplyDelete
  5. 11:07 pm 24/2/10
    ida isk "salam...alahaii akak terasa diri ku jauh dibelakang mu hehee tak aper slow2 ikut follow hehe"

    ReplyDelete
  6. salam azah..bila dah ada bunga bakul pink sudah tentu nya ada bunga biru kan..kan..Coming Soon agaknya.Anyway cun abislah azah.. Congrate untuk anak2 azah yg cemerlang & gemilang.

    ReplyDelete
  7. salam azzah,
    nape aik...mak zue x simpan pinggan mangkuk, set cawan lama ni..org dulu2 dah x inginkan tapi skrg yg muda sibuk mencari.

    p/s: sedang belajar2 mengumpul.

    ReplyDelete